Page rank.

PAGE RANK metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość. Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku.

PAGE RANK jest stosowany przez znaną wyszukiwarkę internetową GOOGLE. Rozwinięcie zaproponowane przez autorów Google polegało na ważeniu sumy odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich własną wartością PageRank.

Na podstawie skomplikowanych obliczeń Google nadaje indeksowanym stronom określoną wartość liczbową. Ranking polega na ważeniu sumy odnośników - czyli linków zwrotnych (ang. backlinks)- wskazujących na analizowaną treść ich własną wartością PageRank.

Im wyższy jest PageRank stron które linkują tym mniej takich linków potrzeba.

Wszystko wskazuje na to, iż parametr Page Rank, po 10 latach żywej obecności w świecie SEO przechodzi do historii wyszukiwarek internetowych. Innymi słowy Google po raz kolejny podnosi poprzeczkę, utrudniając webmasterom szybką ocenę wartości strony i pozycjonowanie. Aktualnie, głównym parametrem, który należy brać pod uwagę, jest ilość i jakość linków prowadzących do witryny

PageRank jest tylko jednym z wielu elementów decydujących o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania, a wprowadzane zmiany powodują, iż ma on coraz mniejszy na nią wpływ. Często jest powodem do dumy niektórych właścicieli stron, a także sposobem na dorobienie kilku groszy przez pseudo-pozycjonerów sprzedających miejsce na swoich stronach.

Certyfikowane patchcordy wojskowe dla przemysłu

Najlepsze piłki do siatkówki dla Twojego klubu.

Funkcjonalne projektowanie sklepów internetowych dla Twojej firmy