Wraz z powstaniem wyszukiwarek internetowych webmasterzy, a później właściciele ebiznesów, chcieliby ich witryny internetowe były wyświetlane na jak najwyższych pozycjach.
Jakiekolwiek techniki jeśli chodzi o pozycjonowanie stron muszą być tak przeprowadzone, by jak najbardziej przypominały naturalne zjawiska zachodzące w internecie. W szczególności chodzi tutaj o naturalny przyrost linków.
W związku z ogromnym zainteresowaniem pozycją danej strony w wyszukiwarce zaczęto stosować różnorodne metody pozycjonowania m.in. takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony gdyż "zaśmiecają" wyniki wyszukiwania. Te metody zaczęto nazywać nieetycznymi. Do takich metod zalicza się m.in. ukrywanie słów kluczowych (poprzez użycie np. tekstu w kolorze tła), słowa kluczowe nizgodne z treścią czy też duże nagromadzenie słów kluczowych. Czasem stosuje się tzw Duplicate site inaczej mirrory stron, tworzenie kilku (czasem kilku tysięcy) identycznych stron.
Etyczne techniki pozycjonowania to:
Certyfikowane patchcordy wojskowe dla przemysłu
Najlepsze piłki do siatkówki dla Twojego klubu.
Funkcjonalne projektowanie sklepów internetowych dla Twojej firmy